reklama

Mobilní operátori, banky, poisťovne alebo Tie telefonujúce otravy

„Dobrý deň, tu Karamelka Vymyslená z Nejakej Spoločnosti, mohli by ste mi venovať pár minút vášho času? Takto alebo podobne sme sa už prihovorili mnohým z vás. Pokiaľ ešte nie, určite sa skôr či neskôr dočkáte.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (151)

„Haló! No? Čo je? Prosím? Počúvam...."

To, čo s vami hovorí, nie je automat. Veru, aj také otázky dostávame. Sme ľudia a to, čo robíme, je naša práca. Sú medzi nami aj takí, ktorých to baví. Nie ste pre nás iba telefónne čísla, ale ľudia so svojimi osudmi, radosťami a starosťami. Vieme, že nie sme veľmi obľúbení. Kto už len má rád niekoho, kto pozná jeho číslo, volá mu uprostred dňa, keď to nikto nečaká a nikto ho o to neprosil? Vieme, že mnohí z vás prevrátia oči, len čo sa predstavíme a v duchu uvažujete, ako sa nás čo najrýchlejšie zbaviť. Rada je jednoduchá: slušne a jasne.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Bože, čo zas chcú?"

Dovoľte nám však aspoň sa predstaviť, či povedať prvú vetu. Nie jeden zákazník, ktorého sme najprv „otrávili", po vypočutí si dôvodu volania zistil, že to je práve to, čo chce, alebo potrebuje. Niektoré ponuky sú dokonca komunikované iba telefonicky. Požiadame o pár minút vášho času. Je to skutočne iba pár minút. Kým vy sa vyhovárate na upratovanie, deti, záhradku, šoférovanie a podobne, neraz ubehne aj dlhší čas, ako by trvalo to, čo sme vám chceli povedať.

„Dajte pokoj!"

Ale späť. Pokiaľ nemáte skutočne záujem, nehovorte „zavolajte neskôr", „ja neviem", „musím si to premyslieť"... Naše uši už sú vycvičené, vieme, kedy sa „vykrúcate", lebo vám je nepríjemné povedať „nie". Keď poviete „zavolajte neskôr", my vám naozaj zavoláme. A vy budete z nás opäť rozladení. Ano, riešením je potom hovor neprevziať alebo ho zrušiť. No nie je to zbytočné? Zbytočne my voláme a zbytočne ste vy rušení. Takže ak poviete, že nemáte záujem, my sa ani neurazíme, ani nenahneváme.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Koxo, ešte aj na záchode ma otravujú"

Niekedy voláme nevhodne. Žiaľ, technológie stále nie sú tak vyspelé, že by sme vedeli, kedy môžme a kedy nemusíme volať. Vyučovanie, šoférovanie, obed (prosím, nemliaskajte nám do uší, to je fakt nechutné), spánok po nočnej, kojenie, wc, nakupovanie...Povedzte nám, keď práve nemôžete hovoriť, presunieme hovor na inokedy. A rovnako - pokiaľ nemáte záujem, povedzte to hneď.

„Choďte do prčic"

Sú aj takí medzi nami, čo sa snažia silou - mocou. Nuž, aj my máme určité normy a príkazy; nútiť zákazníkov však nemôžeme do ničoho a väčšina z nás váš nesúhlas akceptuje na prvýkrát. Dovoľte nám ukončiť hovor - tí šikovnejší sú schopní vám v závere jednou vetou aj povedať, čo vlastne povedať chceli a hovor ukončia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„No dobre, tak čo vlastne chcete?"

Väčšinu vám nevoláme iba tak. Áno, sú takí, ktorí vezmú telefónny zoznam a „ide sa na to!" Tí neodbytní sú väčšinou z ich radov. Väčšie spoločnosti oslovujú svojich klientov. Možno neuveríte, ale voláme, aby sme vám ponúkli niečo, čo bude pre vás výhodné. Napríklad banka - máte na termínovanom vklade peniaze na nízky úrok a dlho ste s nimi nepohli. Možno neviete, že máme novú úrokovú sadzbu a stačí, aby ste si predĺžili dobu viazanosti, čím vaše peniažky zarobia viac (o „výške" úrokových sadzieb sa teraz nechcem baviť). Poviete si - pár korún, no a čo? Hodnotu peňazí najlepšie poznáme tri dni pred výplatou. Vtedy si prepočítajte, koľko by ste získali.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Alebo poisťovňa - je toľko rôznych druhov poistenia, že niekedy sa v nich ani sami niektorí poisťováci nevyznajú. S tým sme sa už predsa stretli viacerí. A hoci vy už poistení ste, možno voláme práve preto, lebo vám poistná doba už vypršala, alebo preto, lebo máme na trhu nový produkt, ktorý vám za rovnaké peniaze ponúkne viac.

A čo taký mobilný operátor? Sťažujete sa ako, ako vás zdiera, aké strašné faktúry platíte, a pritom stačí zvýšiť paušál a ďalší mesiac môžete - paradoxne - platiť menej. Stačí sa mrknúť, koľko platíte po prevolaní predplatených minút. Alebo v lete - voláte od mora domov a minúty a koruny nabiehajú jedna radosť (samozrejme, operátorova). Váš známy volal tiež a neplatí toľko. Prečo? Možno aj preto, lebo si nechal poradiť nový typ roamingu, kým vy ste nás poslali niekam.

Za všetkých - chápeme, že do výplaty máte ďaleko, že ste zabudli, že to či ono, no skutočne vo vašom záujme vám pripomíname neuhradené pohľadávky. Verte, je lepšie, keď to spravíme my, ako keď to robí exekútor.

„Veď ja tej krave ukážem, to čo si už dovoľujú?"

Myslíte si, že sme pri rozhovore postupovali neprofesionálne? Že sme boli príliš dotieraví? Že sme vám skákali do reči, nenechali vás dohovoriť? Skúste si v duchu hovor zrekapitulovať.

Neboli ste arogantní či vulgárni? Nechali ste nás vysvetliť vám problematiku, či si myslíte, že danej veci rozumiete lepšie vy? Skôr, než sa budete na nás sťažovať, pomyslite na to, že v našom záujme je vaša spokojnosť. Pretože od toho sa odvíja aj spokojnosť naša a našich nadriadených s nami. Skôr, než vašu sťažnosť prednesiete nášmu zamestnávateľovi, zamyslite sa, prosím, či je opodstatnená, či to nie je „iba" hnev. Pretože vás to môže stáť pár minút času a pár korún za hovor či známku, no nás to môže stáť aj miesto.

„Už som bol u vás trikrát reklamovať, a vy mi ešte voláte miesto vyriešenia môjej veci!!!?"

My počujeme, či sme vás zastihli v práci, zaneprázdnených, či niekde doma, vonku; rovnako počujeme, či máte dobrú náladu, alebo nemáte práve svoj deň. Snažíme sa vášmu rozpoloženiu prispôsobiť našu komunikáciu. Ak nie ste práve dobre naladení, ak nie ste s niečím spokojní, nevybíjajte si zlosť na nás. Kričíte na váš problém - no pritom ziapete po nás - po ľuďoch, ktorí ho nezapríčinili. Vaše ospravedlnenie v zmysle „prepáčte, ja viem, že vy osobne za to nemôžete..." nám je platné toľko, ako keď vám niekto stúpi na palec a povie „pardon".

„Jéj, slečinka, také dobré zelé sa mi urodzilo, dondzite okoštovat!"

Keď vás niečo potešilo, kľudne sa s nami o vašu radosť podeľte. Aj my sme len ľudia a máme radi dobré správy, aj keď sa nás priamo netýkajú.

„Ále, zase otravujú s nejakou ponukou"

Pokiaľ nezložíte, počujeme v slúchadle všetko, čo hovoríte. Aj keď nechceme.

„Slečna, išiel by som s tebou na kávu"

A na záver (niečo najmä pre mužov): netykajte nám a neflirtujte s nami. Sme profesionálky v telefonovaní, robíme si svoju prácu a - voláme my vám. Na flirt sú iné profesionálky, ktoré ho majú v náplni práce a tým voláte vy.

Ďakujem za váš čas a prajem vám pekný zvyšok dňa.

Olívia Olivieri

Olívia Olivieri

Bloger 
  • Počet článkov:  79
  •  | 
  • Páči sa:  1x

s vlastnou fotkou a pod vlastným menom? nebláznite!veď napokon - na mene a fotke nezáleží ;-) Zoznam autorových rubrík:  Nezaradenáo neradostiOch joj! (CP radí)7nevidíme, nepočujememládežníciCicuška Pipinkao životeo pokračovanío všeličom

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu